Helpdesk spelen

Ik ben één van die mensen die in de kerstperiode werkt. Omdat ik dat héérlijk vind: geen files naar Brussel, geen duizenden telefoontjes op een dag, geen lawine aan mails. Absolute rust en mijn goesting kunnen doen. Heerlijk dus.

Totdat deze morgend mijn rust bruusk verstoord werd door een grijzende man die geïrriteerd zei dat mijn “e-cardtool” niet werkt. En ja dat ik een manual geschreven had, maar dat die op niets trekt. En dat hij het aan secretaresse 1 had gevraagd “die ook niet snapte hoe ge dat moest doen” en secretaresse 2 had zich blijkbaar afgevraagd “of ze daar bij communicatie eigenlijk ooit wel een keer iets goed doen”.

Excuse me!?

Kijk meneer… tis simpel. Ge kiest een kaartje, daarna kopieert ge één van de URL’s die ik op ons intranet heb gezet. Ge typt een lief briefke naar de client wiens gat ge wilt likken en daarna selecteert ge daar een zinneke in à la “mijn beste wensen” waarna ge hier en daar klikt om daar een link van te maken. En dan plakt ge in dat vakske uwen URL en klaar is kees.

“Oh maar, zoals het dus in de manual stond.”

“Inderdaad, zoals het in de manual stond.”

“En dat werkt?”

“En da werkt.”

Dus aan al die bozo’s hierbuiten die liever bij jan en allemaal gaan klagen i.p.v. twee seconden hun gezond verstand te gebruiken: ik wens u voor 2010 een paar extra hersencellen!

En dan heb ik het nog niet over secretaresses die denken dat ik de helpdesk ben voor een programma dat ik niet eens ken.

“Heb je al eens gezocht op het internet hoe ge dat kunt oplossen?”

“Neen. Maar kunde gij dat niet doen?”

 ”Neen, ik heb ander werk te doen. Ik zou het ook op het internet moeten opzoeken, dus jij kan zelf ook de oplossing vinden.’”

Waarna er een zuur “Ok dan” volgde.

Ja Trut… voor wat denkt ge dat ons bedrijf massa’s geld betaalt aan een grote Amerikaanse multinational om helpdesk te spelen? Om met hun vingers te zitten draaien zeker?

Tagged with:

Recent Entries

Geef een reactie

Comments are closed.